به نمایندگان بگویید...

افسران - به نمایندگان بگویید...

افسران - شهدا شرمنده ایم (هفته دفاع مقدس)

افسران - ای جان....

افسران - شهادت امام محمد باقر (ع ) تسلیت باد ...

افسران - آیت الله جوادی آملی:

افسران - 25 سال آینده را نخواهید دید ...

افسران - #انتظار

 

مراسم اختتامیه پانزدهمین دوره مسابقات قرآن خواهران شاغل و خانواده های کارکنان ارتش صبح امروز با حضور فرماندهان، روحانیون و مسئولان عالی رتبه ارتش در مرکز همایش های کوثر سازمان عقیدتی سیاسی ارتش برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی ارتش، در ابتدای این مراسم حجت الاسلام صالحی نسب، معاون فرهنگی و روابط عمومی ارتش با ارائه گزارشی از روند برگزاری مسابقات قرآن خواهران شاغل و خانواده های کارکنان ارتش در سطح یکانها، نیروها و مرحله پایانی که در سازمان عقیدتی سیاسی ارتش برگزار شد، گفت: در این دوره از رقابتها ما چهار طیف شرکت کننده خواهران شاغل، همسران کارکنان، فرزندان دختر و فرزندان پسر کارکنان ارتش جمهوری اسلامی ایران را داشتیم که امسال با انجام یک کار نو و بدیع فرزندان کارکنان را به دودسته زیر 15 سال و بالای 15 سال تقسیم کردیم

 

تست موفق بمب 500 پوندی نهاجا در مرحله پایانی رزمایش هوایی

 

تست موفق بمب 500 پوندی نهاجا در مرحله پایانی رزمایش هوایی

 

در سومین مرحله از رزمایش هوایی نهاجا، بمب‌های 500 پوندی که به دست توانمند متخصصان این نیرو بهینه‌سازی شده‌اند مورد تست عملیاتی قرار گرفت. این بمب‌ها با اصابت دقیق به اهداف، مواضع مورد نظر را در شعاع وسیعی تخریب کردند. این بمب‌ها در کلاس MK82 قرار دارند.

افسران -  خواص  بی خاصیت

http://www.aja.ir/Portal/Picture/ShowPicture.aspx?ID=e6c6cacd-7e15-4ba1-9e1c-6e2f54cdca1a

 

عملیات جنگ الکترونیک و آزمایش انواع سامانه های پیشرفته ارتباطی در بخش دیگری از رزمایش بزرگ فداییان حریم ولایت 5 نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با موفقیت انجام شد.

به گزارش روابط عمومی نیروی هوایی، امیر سرتیپ دوم خلبان روزخوش سخنگوی پنجمین رزمایش فداییان حریم ولایت 5 با اعلام خبر فوق گفت: سامانه های ارتباطی نیروی هوایی ارتش با استفاده از بسترهای امن شبکه های بی سیم و باسیم، انواع سامانه های تسهیلات پرواز تکن، ای اس آر، پی آی آر، کورس، گلاید و انواع سامانه های تاکتیکی سیار و اپروچ، مأموریت های ابلاغ شده در جنگ الکترونیک را با موفقیت انجام دادند.

روزخوش افزود: با هدایت قرارگاه تاکتیکی و عملیاتی رزمایش کلیه سامانه های ارتباطی پُست فرماندهی به حالت غیرفعال درآمد که با تلاش متخصصان و تدابیر صورت گرفته، پُست فرماندهی رزمایش به صورت واکنش سریع و در کمترین زمان ممکن جایگزین شد و هیچ گونه تأخیر و اختلالی در برنامه های پروازی و عملیاتی جنگنده های شرکت کننده در رزمایش به وجود نیامد.

وی تصریح کرد: همچنین در این مرحله از رزمایش هوایی فداییان حریم ولایت 5، عملیات سوخت رسانی هوایی، مقابله با حمله میکروبی و شیمیایی، عملیات امداد و نجات، عملیات اختلال الکترونیکی و گشت مسلح هوایی در منطقه عمومی رزمایش با موفقیت به مورد اجرا درآمد.

سخنگوی رزمایش فداییان حریم ولایت 5 در ادامه با بیان این که ما به دنبال امنیت پایدار در منطقه هستیم گفت: افزایش حجم قدرت آتش و دقت در اصابت اهداف متحرک و ثابت هوایی و زمینی یکی دیگر از نقاط قوت این رزمایش است که فردا با اقتدار رزمی نیروی هوایی به معرض نمایش گذاشته می شود

افسران - به امرآقا نفوذممنوع

 

حساسیتها و دغدغه‌های مهم مأموریتهای پدافندی گویای این واقعیت است که باید نقاط آسیب‌پذیر و همه راهکارهای ممکن دشمن را شناسایی کنید و برای مواجهه با تمام آنها راه حل و برنامه مشخص داشته باشید.

، رهبر ی ظهر امروز (سه‌شنبه) در دیدار فرماندهان و مسئولان قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) ارتش جمهوری اسلامی ایران، با اشاره به اهمیت مأموریت و وظایف این قرارگاه در دفاع از کشور، تأکید کردند: آمادگیها و گزینه‌های خود را برای مقابله با انواع تهدیدات، به طور دائم ارتقا دهید.
در این دیدار که به مناسبت سالروز تشکیل قرارگاه پدافند هوایی برگزار شد، فرمانده معظم کل قوا با تقدیر از تلاشهای فرماندهان و کارکنان این قرارگاه، افزودند: حساسیتها و دغدغه‌های مهم مأموریتهای پدافندی گویای این واقعیت است که باید نقاط آسیب‌پذیر و همه راهکارهای ممکن دشمن را شناسایی کنید و برای مواجهه با تمام آنها راه حل و برنامه مشخص داشته باشید.

ایشان تأکید کردند: در ارتباط و تبادل با محافل علمی و نظامی، از آگاهیها و امکانات موجود نهایت استفاده را ببرید و گزینه‌های خود را در مقابل انواع تهدیدات افزایش دهید و متنوع سازید.
حضرت آیت الله خامنه‌ای، اعتماد مردم به مسئولان را امانتی مهم خواندند و افزودند: مسئولان در بخشهای مختلف و در نیروهای مسلح باید این اعتماد را به درستی قدر بدانند و با عمل به وظایف، به آن پاسخ دهند.
پیش از سخنان رهبر معظم انقلاب، امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص)، آمادگی کامل این قرارگاه را برای اجرای تدابیر فرماندهی کل قوا اعلام کرد.

 

امیر سرتیپ پوردستان، فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: بیش از دو هزار موسسه آینده پژوهی در دنیا علیه جمهوری اسلامی ایران فعالیت دارند و برنامه ریزی می کنند اما با تدابیر و رهبری های مقام معظم رهبری(حفظه الله تعالی) راه به جایی نمی برند.

امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان در پنجمین جشنواره مالک اشتر ویژه فرماندهان برتر نیروی زمینی ارتش که صبح امروز در ستاد نیروی زمینی برگزار شد ضمن ابراز ارادت به ساحت مقدس امام رضا(ع) در سخنانی گفت: بیش از دو هزار موسسه آینده پژوهی در دنیا علیه جمهوری اسلامی ایران فعالیت دارند و برنامه ریزی می کنند اما با تدابیر و رهبری های مقام معظم رهبری(حفظه الله تعالی) راه به جایی نمی برند.

وی در ادامه به دشمنی های آمریکا نسبت به ملت و نظام جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: دشمنی آمریکا با ما ریشه ای است و این را می شود از سخنان دولتمردان آمریکایی بعد از توافق به خوبی متوجه شد.

پوردستان افزود: حضرت امام(ره) آمریکا را دشمن بزرگ می دانستند و ما هم باید بدانیم که دشمنی آنها با ما تمام شدنی نیست. خط قرمز آمریکا رژیم اشغالگر اسرائیل است و ما با رژیم کودک کش اسرائیل مشکل داریم.

 

افسران - رهبرانقلاب بعد از تماشای فیلم محمد(ص) چه فرمودند؟

 

رادارهای بُردبلند "نظیر" و سه بُعدی "بینا" رسماً در شبکه یکپارچه پدافند هوایی کشور استقرار یافته و عملیاتی شدند.

مراسم رونمایی و استقرار عملیاتی از سامانه‌های راداری نظیر و بینا با حضور امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی، فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) ازطریق ویدئو کنفرانس برگزار شد.

شایان ذکر است رادار بُردبلند و کاملاً بومی "نظیر" یک سامانه راداری با دقت بسیار بالا در تفکیک است که توانایی آشکارسازی و شناسایی اهداف با سطح مقطع راداری پایین را داشته و در برابر موشک‌های ضد رادار مقاوم است و می‌تواند اهداف را در بُرد بیش از 800 کیلومتر و با ارتفاع 100 هزار پا کشف کند.

همچنین سامانه راداری "بینا" که یک رادار کنترلی سه بُعدی است دقت بسیار بالایی در تفکیک دارد که از قابلیت آشکارسازی و شناسایی اهداف با سطح مقطع راداری پایین برخوردار است و می‌تواند اهداف رادار گریز را کشف کند. این رادار توانایی مقابله با جنگ الکترونیک را دارد.

گفتنی است این دو رادار به صورت صد در صد بومی توسط متخصصان کشورمان طراحی، ساخت و به بهره‌برداری رسیده است.

این دو رادار پیش از این و در روز شنبه هفته جاری توسط سرتیپ اسماعیلی رونمایی شده بود و حالا از طریق ویدئو کنفرانس در دو نقطه کشور استقرار عملیاتی یافته و به شبکه یکپارچه پدافند هوایی کشور پیوست.

روش های زیادی درباره تشخیص عسل اصلی وجود داره که بیشتر به افسانه شباهت داره، از جمله این که می گویند اگر عسل شکرک بزنه تقلبی است یا اینکه رنگش باید کهربایی باشد یا اینکه اگر در ظرف بریزیم نباید رشته اش قطع شود اما باید بگویم هیچ کدام از این روش ها برای تشخیص عسل اصل جواب نخواهد داد.

 

 

یک روش مطمئن برای شناخت عسل خوب این است که آن را داخل یک لیوان آب سرد بریزید .. اگر قطره های عسل حل نشدند و ته لیوان ته نشین شدند عسل اصل است اما اگر عسل در آب حل و ذرات آن به صورت رشته هایی در آب ناپدید شدند تقلبی است.

 

امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه هوایی پدافند خاتم‌الانبیا(ص) و جمعی از فرماندهان وکارکنان این قرارگاه صبح امروز با حضور در مرقد مطهر حضرت امام خمینی (ره) با آرمان‎های بلند بنیانگذار جمهوری اسلامی تجدید میثاق کردند.

در این مراسم، علاوه بر امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی، فرمانده و حجت الاسلام والمسلمین انصاری، رئیس اداره عقیدتی سیاسی قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص)، جمعی از فرماندهان و کارکنان این قرارگاه نیز حضور داشتند.

گفتنی است در این مراسم، فرماندهان قرارگاه پدافند هوای خاتم‌الانبیا(ص) ضمن اهدای گل، با آرمان‌های بلند حضرت امام خمینی(ره) تجدید میثاق کردند.

 

امیر سرتیپ موسوی، جانشین فرمانده کل ارتش در مراسم آغاز سال تحصیلی دانشجویان دانشگاه فرماندهی و ستاد آجا که با حضور فرماندهان، مسئولان، اساتید و دانشجویان این دانشگاه برگزار شد، گفت: بالاترین سطح تاکتیک فرماندهی در دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش آموزش داده می شود که متناسب با زمان و نیازهای روز می باشد. 

به گزارش روابط عمومی ستاد ارتش، در این مراسم امیر سرتیپ سید عبدالرحیم موسوی، جانشین فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران طی سخنانی به اهمیت جایگاه دانشگاه فرماندهی و ستاد آجا اشاره کرد و ضمن تبریک به دانشجویان جدید الورود گفت: شما دانشجویانی که برای دوره جدید، وارد دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش شده اید جزو بهترین ها و موفق ترین ها بوده اید که توانسته اید بعد از گزینش  های متعدد وارد دانشگاه شوید.

همزمان با دهم شهریور سالروز تأسیس قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص)

از چندین دستاورد جدید پدافندی رونمایی شد.

 

پیش از رونمایی از این دستاوردها، امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی، فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص)، در نشستی خبری با بیان اینکه درحالی هفتمین سال تشکیل قرارگاه را پشت سر می گذاریم که چندین سامانه پدافندی را در کشور بکارگیری می کنیم، افزود: رادار «فتح 14» که از فناوری نیمه هادی بهره می برد، به صورت بومی طراحی شده برای پرنده های با بُرد و ارتفاع بسیار بالا بکار گیری می شود.

وی با اشاره به اینکه این سامانه اکنون در یکی از نقاط پدافندی مستقر شده اظهار داشت: رادار «فتح 14» که دو منظوره طراحی شده، برای کشف و اتصال به سامانه های موشکی کاربرد دارد.

اسماعیلی سپس از طراحی و تولید سامانه پدافندی «تلاش» خبر داد و افزود: این سامانه موشکی برای رهگیری و درگیری در اهداف متوسط و بالا به طور توأمان طراحی شده که کاملا بومی بوده و صفر تا صد آن توسط کارکنان پدافند هوایی با کمک وزارت دفاع تولید شده است.

 

 

امیر احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش در مراسم بزرگداشت تقدیر از تیپ ویژه 65 نوهد که در ستاد نیروی زمینی ارتش برگزار شد، طی سخنانی با اشاره به حوادث منطقه بخصوص مقابله با گروهک تروریستی داعش و نیز آمادگی نیروی زمینی برای حفاظت از مرزهای کشور تصریح کرد: با اقدام به موقع نزاجا، داعش که در منطقه جلولا و سعدیه استان دیاله بود نتوانست به مرزهای ما نزدیک شود و در همانجا ماند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش در پایان  خاطر نشان کرد: داعش در سال گذشته در کمتر از یک ماه خود را از مرزهای غربی عراق به نزدیکی استان دیاله و منطقه جلولا و سعدیه رساند که البته به اقدام به موقع داعش در استان  دیاله متوقف شد.

وی ادامه داد: آمریکا تا دیروز مترصد فرصت برای حمله نظامی و انهدام تاسیسات نظامی ایران بود امروز به دنبال نزدیکی و دوستی با ایران است تا غفلت ایجاد کند، اما ملت ایران هوشیار هستند.

افسران - تذکراتی به خودم ، به شما ، به همه

به گفته فرمانده قرارگاه پدافند هوایی غرب کشور انهدام پهپاد ناشناس در غرب کشور که خبر آن مقارن ظهر امروز توسط برخی خبرگزاریها منتشر شد مربوط به سال گذشته است.

سرهنگ فرزاد فریدونی، فرمانده گروه پدافند هوایی کرمانشاه اظهار داشت: در پی انتشار خبر انهدام پهباد ناشناس که توسط برخی خبرگزاریها منتشر شده این توضیح لازم است که خبر مربوط به سال گذشته بوده و البته مربوط به منطقه غرب نیز نبوده است.

افسران - چرا  دعای ما به اجابت نمی‏رسد؟

افسران - کاش دولت به این دستور فوری رهبری عمل کند

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: مردم آذربایجان عاشق ولایت هستند و مانند همه‌ی مردم ایران به اهل بیت عشق و علاقه خاصی دارند.

عشق مردم آذربایجان به ولایت دلیل تقدیم 6 شهید مدافع حرم است

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی که از اهالی استان آذربایجان شرقی است در حاشیه مراسم گرامیداشت 6 شهید مدافع حرم آذربایجان شرقی در گفت‌و‌گو با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس اظهار داشت: اسلام مرز نمی‌شناسد و همه ما وظیفه داریم از دین‌مان اسلام حمایت کنیم.

وی در رابطه با ویژگی‌های مردم آذربایجان شرقی که باعث شده است 6 شهید در راه دفاع از حرم اهل بیت(ع) تقدیم کنند، نیز گفت: مردم آذربایجان عاشق ولایت هستند و مانند همه‌ی مردم ایران به اهل بیت عشق و علاقه خاصی دارند. امیدوارم که همه‌ی ما پیرو اهل بیت(ع) باشیم. لازم به ذکر است شهیدان "صمد امام پناه"، "علی کنعانی"، "محرم علیپور"، "عباس عبداللهی"، "محمودرضا بیضایی" و "حامد جوانی" شش شهید آذربایجان شرقی هستند که در دفاع از حرم اهل بیت(ع) به شهادت رسیدند.

افسران - درخواست مردم ایران از حجاج:خرید نکنید

افسران -  رزمنده ای که‌ مشهورترین‌ شهادت‌ را رقم زد +عکس

یکی از مشهورترین و شاید دوست‌داشتنی‌ترین عکس دفاع مقدس، تصویر لحظه شهادت بیسیم‌چی گردان انصار رسول، لشگر 27 محمد رسول الله (صلی الله علیه و آله وسلم)، «شهید امیر حاج امینی» است

جانشین وزیر دفاع گفت: سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا اوایل سال 2012 از پدیده داعش کاملاً مطلع بود، و از آنان به‌عنوان یک ابزار برای اهداف امنیتی ایالات متحده و رژیم صهیونیستی استفاده کرد.

 

 

 

سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا اوایل سال 2012 از پدیده داعش کاملاً مطلع بود

 

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، امیر سرتیپ «امیر حاتمی» جانشین وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح طی سخنانی در جمع وابستگان نظامی کشورهای دیگر مقیم تهران که به مناسبت بزرگداشت روز صنعت دفاعی و هفته دولت ایراد شد، اظهار داشت: باعث خرسندی است که در ایام خجسته "روز صنعت دفاعی و بزرگداشت هفته دولت" در جمع شما وابستگان محترم نظامی و دفاعی حضور پیدا کنم.

وی افزود: هفته دولت از آن رو گرامی داشته می شود که در 34 سال پیش و در چنین ایامی رییس جمهور و نخست وزیر دولت تازه‌تأسیس جمهوری اسلامی ایران با عملیات تروریستی گروهک منافقین که اینک رهبران و اعضای آن، آزادانه در اروپا و آمریکا به سر می‌برند، به شهادت رسیدند، و این روز، بدان مناسبت روز صنعت دفاعی نامگذاری شده است که در چنین ایامی قانون تشکیل وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید، و سپس با تصویب فرماندهی معظم کل قوا روز 31 مرداد برابر با 22 اوت در تقویم رسمی کشور به نام «روز صنعت دفاعی» نامگذاری شد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش از تست موشک‌های جدید این نیرو در رزمایش موشکی نزاجا که بنا به تصویب ستادکل نیروهای مسلح در پایان سال جاری برگزار می‌شود، خبر داد.

برگزاری رزمایش موشکی ارتش در سال جاری/ افزایش برد، دقت و شعاع تخریبی موشک‌های نزاجا

 

امیر پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، با اشاره به آمادگی نیروهای مسلح در پاسخگویی به تهدیدات اظهار کرد: نیروی زمینی در سال جاری شش رزمایش را برگزار خواهد کرد.

وی افزود: طبق برنامه ستاد کل نیروهای مسلح اولین رزمایش این نیرو آبان ماه سال جاری در منطقه شرق کشور برگزار می‌شود.

فرمانده نیروی زمینی با بیان اینکه تلاش داریم رزمایش‌های بعدی را به شکل تخصصی برگزار کنیم، تصریح کرد: یکی از این رزمایش‌های تخصصی برگزرای رزمایش موشکی است که مقرر شده با همکاری صنعت دفاعی کشور در حوزه موشکی برگزار شود.

برای مشاهده ادامه مطلب این پست اینجا را کلیک کنید

جدیدترین موشک بالستیک و نقطه‌زن ایرانی (فاتح 313) همزمان با روز صنعت دفاعی و با حضور حجت‌‌الاسلام حسن روحانی رونمایی شد؛ که بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های عربی داشت.

بازتاب گسترده رونمایی از موشک بالستیک و نقطه‌زن «فاتح 313» ایران در رسانه های منطقه

 

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، موشک نقطه‌زن فاتح 313 که توسط دانشمندان، محققان و متخصصان افتخارآفرین سازمان صنایع هوا فضای وزارت دفاع و با بهره‌گیری از توانمندی‌های داخلی و فناوری بومی طراحی و ساخته شده است، امروز با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس‌ جمهوری در سازمان هوافضای وزارت دفاع رونمایی شد.

رونمایی از این دستاورد سازمان صنایع هوا فضای وزارت دفاع بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌ها داشت؛ که به بخشی از این بازتاب‌ها در برخی از رسانه‌های عربی  را در ادامه مطلب می توانید ببینید

برای مشاهده ادامه مطلب این پست اینجا را کلیک کنید

ارتش جمهوری اسلامی ایران با صدور بیانیه ای ضمن تبریک فرا رسیدن 31 مرداد، روز صنعت دفاعی به دست اندرکاران عرصه صنعت دفاعی کشور، این صنایع را یکی از ارکان مهم تأمین امنیت ملی کشور دانست که متناسب با تحولات در عرصه دفاعی، بخش های مهمی از نیازمندی های بازدارندگی و صیانت از تمامیت ارضی و استقلال همه جانبه کشور را فراهم می کند.

در این بیانیه آمده است:

هشت سال دفاع مقدس، سرمایه ای عظیم بود که شالوده تغییرات و تحولات امنیتی کشور در زمینه صنایع دفاعی را فراهم ساخت تا در جهت صیانت از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و تأمین منافع کشور و نیز در پاسخ به تهدیدهای ناهمتراز، تمامی نیازهای نیروهای مسلح با اتکا به توان داخلی و بومی سازی تولیدات فراهم شود.

ارتش جمهوری اسلامی ایران در ادامه این بیانیه با ابراز خوشحالی از اینکه امروز به پشتوانه رهنمودهای امام خمینی(ره) و رهبری های داهیانه حضرت امام خامنه ای(مد ظله العالی) و نیز با اتکال به قدرت لایزال الهی و روحیه جهادی؛ فرزندان صنعتگر این مرز و بوم قادرند با تأمین نیازهای کشور در عرصه دفاع ملی بر پایه استقلال، خوداتکایی و تکیه بر قابلیت ها و توانایی های بومی و ملی، نقشی اساسی در توانمندی نیروهای مسلح و نیز حراست از ایران اسلامی داشته باشد؛ یاد و خاطره وزرای شهید و دیگر شهدای این صنعت را گرامی داشته و امیدوار است وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گام های بلندی را در جهت تأمین محصولات راهبردی دفاعی مورد نیاز کشور بر اساس دکترین دفاعی بردارد.

معاون عملیات نیروی دریایی ارتش گفت: در یکصد و هشتاد و هشتمین درگیری ناوگروه های این نیرو با دزدان دریایی این بار دو فروند کشتی تجاری خارجی از چنگ دزدان دریایی نجات یافتند.

به گزارش روابط عمومی نیروی دریایی ارتش، دریادار دوم دکتر سید محمود موسوی، معاون عملیات نیروی دریایی ارتش با اعلام این خبر گفت: ناوگروه سی و پنجم این نیرو شب گذشته توانست پس از درخواست کمک یک فروند کشتی تجاری خارجی، با توجه به اینکه نزدیکترین یگان نظامی به این کشتی بود به موقع در محدوده حمله دزدان دریایی در خلیج عدن حاضر و با اجرای آتش پرحجم آنها را مجبور به فرار کند.

وی افزود: در ادامه و با گذشت چهار ساعت، دزدان دریایی که از حمله قبل چیزی عایدشان نشده بود بامداد امروز قصد هجوم به یک کشتی تجاری خارجی با ملیتی دیگر را داشتند که باز هم با واکنش سریع ناوگروه سی و پنجم نیروی دریایی ارتش مواجه شده و ناکام ماندند.

 

پایگاه خبری تحلیلی نسیم سرخس، با توجه به بیانات استکبارستیزانه ولی امر مسلمین جهان در دیدار با اعضای مجمع جهانی اهل بیت علیهم السلام مجموعه پوستر «با مستکبران مقابله خواهیم کرد» را منتشر کرد.