ابلاغ سیاست‌های کلی «محیط زیست»

افسران - ابلاغ سیاست‌های کلی «محیط زیست»

 

ابلاغ سیاست‌های کلی «محیط زیست»

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در اجرای بند یک اصل ۱۱۰ قانون اساسی، در نامه‌ای به رؤسای قوا، سیاست‌های کلی محیط زیست را ابلاغ کردند.
ایجاد نظام یکپارچه‌ی ملی محیط زیست، مدیریت هماهنگ و نظام‌مند منابع حیاتی، جرم‌انگاری تخریب محیط زیست، تهیه‌ی اطلس زیست‌بوم کشور، تقویت دیپلماسی محیط زیست، گسترش اقتصاد سبز و نهادینه‌سازی فرهنگ و اخلاق زیست‌محیطی از جمله محورهای ابلاغیه‌ی رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

 

در جریان رزمایش محمد رسول‌الله(ص)3 بالگردهای هوانیروز با موشک‌های ارتقاء یافته "تاو" ستون زرهی نیروهای مهاجم را مورد هدف قرار دهند.

به گزارش روابط عمومی نیروی زمینی ارتش، با آغاز مرحله اصلی رزمایش محمد رسول‌الله 3 بالگردهای هوانیروز ضمن پشتیبانی از نیروهای پیاده و خودروهای زرهی خودی، با موشک‌های ارتقا یافته "تاو" ستون زرهی نیروهای مهاجم را مورد هدف قرار دهند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش بُرد موشک‌های تاو هوانیروز را که از بالگردهای کبری شلیک می‌شود، بیش از چهار کیلومتر عنوان کرده است.

شلیک راکت به مواضع و استحکامات دشمن، بخش دیگری از اقدامات هوانیروز در این مرحله از رزمایش بود.

همچنین در جریان این رزمایش، پهپادهای نیروی زمینی ارتش اقدام به پرواز شناسایی بر فراز منطقه رزمایش کرده و تصاویر تهیه شده از منطقه را به‌صورت آن‌لاین در اختیار مراکز فرماندهی قرار دادند.

 

مرحله نهایی و پایانی رزمایش محمد رسول الله(ص) 3 نیروی زمینی ارتش در منطقه تربت جام آغاز شد.

در مرحله پایانی از رزمایش پهباد های نیروی زمینی ارتش با پرواز در آسمان منطقه رزمایش به شناسایی مواضع، استحکامات، تجهیزات و نیروی انسانی دشمن فرضی پرداختند و پس از شناسایی و عکسبرداری تمامی اطلاعات را به یکان های واکنش سریع مستقر در منطقه رزمایش ارسال کردند.

در ادامه مرحله پایانی رزمایش یکان های واکنش سریع پس از شناسایی دقیق منطقه با پشتیبانی آتش سنگین جنگنده بمب افکن های نیروی هوایی ارتش و بالگردهای هوانیروز بر مواضع تجهیزات سبک و تجهیزات سنگین پیشروی دشمن را متوقف کردند و نیروهای خودی توانستند با استفاده از سلاح های تک تیر انداز و دیگر سلاح های بومی و پیشرفته مواضع دشمن را مورد هدف قرار دهند.

 

امیر سرتیپ احمد رضا پوردستان گفت: پهباد مهاجر 50 و 100 کیلومتری و پهباد "یسیر" ماموریت خود را با موفقیت به انجام رساندند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش به خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی آجا گفت: در مرحله نهایی رزمایش محمد رسول الله(ص) 3 پهباد مهاجر که در دو نوع 50 و 100 کیلومتری است برای شناسایی و عکسبرداری از منطقه رزمایش فعالیت خود را با موفقیت به انجام رساند.

پوردستان افزود: پهباد "یسیر" که توسط جوانان برومند نیروی زمینی ارتش در گروه پهبادی تهیه، تولید و قبلا رونمایی شده بود برای اولین بار در رزمایش محمد رسول الله(ص) 3 عملیاتی شد.

افسران - 5 سلاح پیشرفته ای که ایران مایل است از روسیه خریداری کند + تصاویر

 

تصاویر و جزئیات بیشتر در لینک زیر
atraknews.com/new.as

 

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران درجمع کارکنان مرکز آموزش شهدای وظیفه سیرجان گفت: بدانید تا شما رزمندگان جان برکف زنده اید و این گونه در خط ولایت ایستاده اید هیچ دشمنی جرأت تجاوز به سرزمین اسلامی ایران را نخواهد کرد.

امیردریادار حبیب اله سیاری در آیین اختتامیه ششمین جشنواره قرآنی، فرهنگی و ورزشی در جمع کارکنان مرکز آموزش شهدای وظیفه سیرجان موقعیت جغرافیایی، منابع غنی و اسلامی بودن را موجب خصومت دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دانست.

دریادار سیاری با تأکید بر لزوم تقویت بنیه دفاعی کشور جوانان این مرز و بوم را بسیار با اراده و ولایت مدار برشمرد و افزود: ما در مرکز منابع نفت و گاز جهان هستیم و از قبل انقلاب هم دشمنان چشم طمع به این منابع دوخته بودند ولی با پیروزی انقلاب دلیل دیگری نیز اضافه شد و آن هم اصلی ترین دلیل تشکیل حکومت اسلامی بواسطه شعارش یعنی استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی است، یعنی که ما زیر بار ظلم نمی رویم و مستقل هستیم ، استکبار هم با هرکشور استقلال طلبی، دشمن است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: دویست هزار شهید ما برای دفاع از کشور و ناموس و برای آزادی و استقلال و اسلام جان دادند و امروز نوبت شماست با سرلوحه قرار دادن شعار استقلال آزادی جمهوری اسلامی و البته راه ما راه حسین است.

وی با بیان اینکه فرماندهی معظم کل قوا می فرمایند اگر دشمن به کشور ما چپ نگاه کند با تیزی خشم جوانان روبرو می شود تصریح کرد: بدانید که تا شما زنده اید و این گونه در خط هستید هیچ دشمنی جرأت تجاوز به سرزمین اسلامی مارا نخواهد کرد.

 

امیر سرلشگر ستاد عطاء الله صالحی، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور در دانشگاه هوایی شهید ستاری نهاجا، از بخش های مختلف این دانشگاه بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی نهاجا، امیر سرلشگر عطاء الله صالحی، فرمانده کل ارتش در این بازدید که با حضور امیر سرتیپ خلبان دره باغی، فرمانده آماد و پشتیبانی آجا، امیر سرتیپ خلبان علیرضا، برخور جانشین فرمانده نیروی هوایی انجام شد،  ضمن حضور در دانشکده تحصیلات تکمیلی دانشگاه هوایی شهید ستاری به بررسی میزان پیشرفت علمی و دستاوردهای تحقیقاتی دانشکده ها پرداخت.

وی نحوه تدریس و گذراندن واحدهای درسی دانشجویان را بررسی کرده و در جریان میزان رضایت دانشجویان از شیوه تدریس اساتید قرار گرفت.

فرمانده کل ارتش همچنین به صورت چهره به چهره با تعدادی از دانشجویان گفت وگو کرد و ضمن شنیدن نظرات و پیشنهادهای آن ها، دستورات  لازم را در خصوص رفع موانع و مشکلات صادر کرد.

 

امیر سرتیپ سید عبدالرحیم موسوی، جانشین فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: تشکیل دوره رزم مقدماتی مشترک درجه داری ارتش جمهوری اسلامی ایران برکات بسیاری برای کشور و ارتش دارد.

امیر سرتیپ سید عبدالرحیم موسوی در مرکز آموزش درجه داری جوادالائمه (ع) نزاجا با اشاره به نقش تعیین کننده درجه داران در تربیت جوانان کشورمان گفت: تعداد زیادی از جوانان ایران اسلامی تحت مدیریت درجه داران و افسران قرار می گیرند و اگر افسران و درجه داران تربیت صحیح و اسلامی داشته باشند، جوانان خوبی را به جامعه تزریق خواهند کرد و این پیامدهای ارزشمندی خواهد داشت.

جانشین فرمانده کل ارتش در ادامه اظهار داشت: اگر مردم فرزندان خود را با خیال آسوده به سربازی بفرستند؛‍‍ یعنی درجه داران ارتش مربیان خوبی برای فرزندان آنان هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تحولات منطقه گفت: بزرگترین دستاورد ارتش برای ایران اسلامی امنیت و بازدارندگی می باشد و امروز که تمام منطقه در آتش فتنه می سوزد، ایران جزیره ثبات و امنیت در منطقه است و دشمنان می‌دانند اگر کسی کوچکترین خدشه‌ای به ایران اسلامی وارد سازد باید انتظار محکم‌ترین پاسخ‌ها را داشته باشد.

امیر سرتیپ موسوی در بخش پایانی سخنان خود تأکید کرد: ایمان، دین، علم، مهارت و انضباط؛ برای یک نظامی امتیاز بوده و نرده‌بان اصلی رشد و ترقی در ارتش جمهوری اسلامی ایران است.

 

امیر سرتیپ خلبان حسن شاه صفی، فرمانده نیروی هوایی ارتش کشورمان و  ژنرال خو جی لیانگ معاون کمیسیون نظامی مرکزی چین در دیداری که امروز در پکن داشتند، آمادگی خود را برای تعامل و همکاری در زمینه های مورد علاقه اعلام کردند.

شاه صفی، آشنایی با توانمندی های نظامی، آموزشی، تبادل تجارب و برگزاری رزمایش های مشترک میان نیروهای هوایی دو کشور را ضروری خواند و تسریع در نهایی شدن پیش نویس توافق میان ارتش ایران و چین در این زمینه‌ها را خواستار شد.

برای مشاهده ادامه مطلب این پست اینجا را کلیک کنید

 

دومین همایش مشترک پدافند جامع(عامل و غیرعامل) با عنوان "پدافند عامل و غیرعامل، همدلی و همزبانی" و موضوع مصونیت بخشی زیر ساخت‌های حیاتی، حساس و مهم کشور با هدف اثر بخشی و هم پوشانی طرح‌های پدافند عامل و غیرعامل در دفاع بهینه از زیرساخت‌های حیاتی، حساس و مهم کشور با حضور امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی، فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص)، سردار سرتیپ غلامرضا جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور و جمعی از مسئولین لشکری و کشوری در ستاد قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) برگزار ‌شد.

 

روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران در بیانیه ای ضمن گرامیداشت 13 آبان ماه روز ملی مبارزه با استکبار جهانی تأکید کرد: اصل استکبار ستیزی ریشه در آرمان های انقلاب اسلامی دارد و فلسفه شعار مرگ بر آمریکا هرگز از اذهان ملت شهید پرور ایران اسلامی پاک نخواهد شد.

به گزارش روایط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران در این بیانیه با اشاره به سه رخداد بزرگ تبعید حضرت امام خمینی(ره) به ترکیه در سال 1343، کشتار دانش آموزان به دست رژیم پهلوی در سال 1357 و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به دست دانشجویان پیرو خط امام (ره) در سال 1358 آمده است: این اتفاقات نشان می دهد که ملت ایران حاضر است برای رسیدن به اهداف و آرمان های والای انقلابش با تمام هستی خود در میدان مبارزه با استکبار حاضر شود و پرچم مقاومت و ایستادگی را برای همیشه برافراشته نگاه دارد.

افسران - یا الفبای سیاست را نمی دانند یا الفبای غیرت را بلد نیستند

 

یک فروند  هواپیمای ترابری سی 130 به همت متحصصین و کارشناسان نیروی هوایی ارتش در پایگاه هوایی شهید دوران بازآماد شد

به گزارش روابط عمومی نیروی هوایی، این هواپیما پس از سالها  زمین گیری، با  صرف 30 هزار نفر ساعت کار توسط کارکنان متخصص و فنی پایگاه شهید دوران به طور کامل بازآماد شده و پس از انجام پرواز های آزمایشی، به ناوگان هوایی نیروی هوایی ارتش پیوست .

در مراسم پرواز این هواپیما که با حضور فرماندهان و مسئولین پایگاه شهید دوران انجام شد،  امیر سرتیپ دوم خلبان محمدی، فرمانده این پایگاه طی سخنانی گفت: به پرواز در آوردن هواپیمایی که سالها زمین گیر بوده  و آن هم در شرایط تحریم،  فقط از عهده  نیروهای متعهد،  توانمند و ولایت مدار برمی آید.

وی در پایان ضمن آرزوی موفقیت برای کارکنان غیور نیروی هوایی، انجام  چنین کارهای ارزشمند در این شرایط را نوعی جهاد دانست.

افسران - مرگ بر آمریکا

منابع امنیتی عراق از اصابت ۲۵ فروند موشک «کاتیوشا» به کمپ «لیبرتی» مقر عناصر گروهک تروریستی منافقین در اطراف فرودگاه بغداد خبر دادند.
 
 
  • 2

افسران - ارتش‌ها و نیروهای مسلح برتر جهان در یک نگاه+تصاویر

افسران -  میوه ای مفید برای کشتن سلول های سرطانی

 

لیمو شیرین از بروز بیماری هایی همچون سرطان پستان ، پروستات ، ریه ، لوز المعده و روده بزرگ جلوگیری می کند. sajedeh.com/new.aspx 

حمله مشکوک آمریکا به مقر مخالفان البغدادی

جنگنده‌های آمریکایی در اقدامی مشکوک محل نشست گروهی از اعضای ارشد داعش را که تصمیم به شکستن بیعت با وی گرفته بودند، بمباران کردند.
 

حمله مشکوک آمریکا به مقر مخالفان البغدادی

 
تنها بازمانده این حادثه نیز که با خودرو در حال فرار به سمت سد البعث رقه بود مورد حمله جنگنده‌های آمریکایی قرار گرفت و کشته شد، ابوبکر البغدادی چند سالی در زندان آمریکایی ها در عراق بوده و در سال 2006 آزاد شده است.
 

ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﮐﺎﻧﺎﻟﻬﺎﯼ ﺧﺎﺭﺟﯽ ﻣﺎﻫﻮﺍﺭﻩ يك ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﻣﺴﺘﻨﺪ ﺣﯿﺎﺕ ﻭﺣﺶ ﺭﻭ ﭘﺨﺶ ﻣﯿﮑﺮﺩ...


نشاﻥ مى داد يك ﮔﺮﻭﻩ ﻣﺤﻘﻖ يك ﺳﺮﯼ ﻻﺷﻪ ﻣﺮﻍ ﺭﻭ ﺩﺍﺧﻞ يك ﺗﻮﺭﯼ ﮔﺬﺍﺷﺘﻪ ﺑﻮﺩﻥ ﻭ ﭼﻨﺪ ﮔﻮﺩﺍﻝ ﺑﻪ ﻓﺎﺻﻠﻪ ﻫﺎﯼ ۱۰-۲۰ ﻣﺘﺮ ﺍﺯ ﻫﻢ ﺣﻔﺮ ﮐﺮﺩﻩ ﺑﻮﺩند. ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﻣﺪﺗﯽ يك ﺭﻭﺑﺎﻩ آﻣﺪ ﻭ ﮐﻤﯽ ﺑﻮ ﮐﺸﯿﺪ ﻭ يك ﻣﻘﺪﺍﺭ ﺍﯾﻦ ﻻﺷﻪ ﻯ ﻣﺮغ ها ﺭﻭ ﺟﺎﺑﺠﺎ ﮐﺮﺩ ﻭ ﺭﻓﺖ؛ ﮐﺎﺭﺷﻨﺎﺱ ﺗﯿﻢ ﺭﻭ ﺑﻪ ﺩﻭﺭﺑﯿﻦ ﮐﺮﺩ ﻭ ﮔﻔﺖ ﺍﯾﻦ ﺍﻻﻥ مى رود ﻭ ﺑﻘﯿﻪ ﻯ ﮔﻠﻪ ﻭ ﺩﻭﺳﺘﺎﺵ ﺭﻭ مى آورد؛ ﻭ ﺑﺎ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺍﺯ يك ﺭوﺑﺎﺕ ﺟﺮﺛﻘﯿﻞ ﺗﻮﺭﯼ ﺭﻭ ﺟﺎﺑﺠﺎ ﮐﺮﺩﻥ ﻭ ﺍﻭﺭﺩﻥ ﺗﻮ ﮔﻮﺩﺍﻝ ﺩﻭﻡ ﻭ مخفى اش ﮐﺮﺩند ﻭ ﺑﺎ يك ﻣﺎﯾﻌﯽ ﮐﻪ ﺍﺳﭙﺮﯼ ﮐﺮﺩﻧﺪ، ﺍﺛﺮ ﺑﻮ ﺭﻭ ﺍﺯ ﻣﺴﯿﺮ، ﺍﺯ ﺑﯿﻦ ﺑﺮﺩﻧﺪ.
* ﺗﻘﺮﯾﺒﺎ ﻧﯿﻢ ﺳﺎﻋﺖ ﺑﻌﺪ همان ﺭﻭﺑﺎﻩ ﻭ ۷-۸ ﺗﺎ ﺭﻭﺑﺎﻩ ديگه آمدن ﺳﺮ ﮔﻮﺩﺍﻝ ﺍﻭﻝ ﻭ ﻫﺮﭼﯽ ﮔﺸﺘﻨﺪ ﻣﺮﻏﻬﺎ ﺭﻭ ﭘﯿﺪﺍ ﻧﮑﺮﺩند ﻫﺮ ﭼﯽ ﺯﻣﯿﻦ ﺭﻭ ﺑﻮ ﮐﺮﺩﻥ ﻓﺎﯾﺪﻩ ﻧﺪﺍﺷﺖ ﻭ آن ۷-۸ ﺗﺎ ﺭﻓﺘﻦ ﻭ ﺍﯾﻦ ﺭﻭﺑﺎﻩ ﺍﻭﻟﯽ ﺩﻭﺑﺎﺭﻩ ﺷﺮﻭﻉ ﺑﻪ ﮔﺸﺘﻦ ﮐﺮﺩ.
 ﺟﺎﻟﺒﯿﺶ ﺍﯾﻨﺠﺎ ﺑﻮﺩ ﮐﻪ ﻫﯽ ﺑﺎ ﺳﺮﻋﺖ ﻣﯿﮕﺸﺖ ﻭ ﺑﻌﺪ ﺳﺮﺷﻮ ﺑﺎﻻ ﻣﯿﺎﻭﺭﺩ ﻭ ﺑﻪ ﺩﻭﺳﺘﺎﺵ ﮐﻪ ﺩﺍﺷﺘﻦ ﺩﻭﺭ مى شدند ﻧﮕﺎﻩ ﻣﯿﮑﺮﺩ ﻭ ﺩﻭﺑﺎﺭﻩ ﺑﻮ ﻣﯿﮑﺸﯿد!؟ محققين ﺑﺎ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺍﺯ ﺳﯿﻢ ﮐﻤﯽ ﺭﻭﯼ ﮔﻮﺩﺍﻝ ﺩﻭﻡ ﺭﻭ ﺑﺎﺯ ﮐﺮﺩﻥ ﺗﺎ ﺣﺪﯼ ﮐﻪ ﺭﻭﺑﺎﻩ ﻣﺮغ ها ﺭﻭ ﺩﻳﺪ.
 ﺍﯾﻦ ﺩﻓﻌﻪ ﺧﯿﻠﯽ ﺟﺎﻟﺐ ﺑﻮﺩ، ﺭﻭﺑﺎﻩ ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﻣﺮغ ها ﺭﻭ ﺑﺎ ﺩﻧﺪاﻥ ﮔﺮﻓﺖ ﻭ ﺑﺎ ﺧﻮﺩﺵ ﺑﺮﺩ.
* ﺍﯾﻦ ﺗﯿﻢ ﮐﺎﺭﺷﻨﺎﺱ آمدن ﻭ ﺩﻭﺑﺎﺭﻩ هماﻥ ﮐﺎﺭ ﺭﻭ ﺗﮑﺮﺍﺭ ﮐﺮﺩﻥ ﻭ ﺗﻮﺭﯼ ﺭﻭ ﺑﻪ ﮔﻮﺩﺍﻝ ﺳﻮﻡ ﺑﺮﺩﻧﺪ و بوى مرغها را با اسپرى پاك كردند. ﺭﻭﺑﺎﻫﻬﺎ ﻭﻗﺘﯽ دوباره ﺭﺳﯿﺪﻥ ﻫﺮﭼﯽ ﮔﻮﺩﺍﻟﻬﺎ ﺭا ﮔﺸﺘﻦ ﻭ ﻫﺮ ﭼﯽ ﺯﻣﯿﻦ ﺭﻭ ﺑﻮ ﮐﺸﯿﺪﻥ ﭼﯿﺰﯼ ﻧﺒﻮﺩ ﻭ ﺩﻭﺑﺎﺭﻩ ﺭﻓﺘﻨﺪ.
ﺩﻭﺭﺑﻴﻦ ﺭﻭﺑﺎﻩ ﺍﻭﻝ ﺭﻭ نشان ﺩﺍﺩ ﮐﻪ ﺍﯾﻦ ﺑﺎﺭ ﺩﯾﮕﻪ ﺟﺴﺖ ﻭ ﺟﻮ ﻧﮑﺮﺩ ﻭ ﺭﻓﺖ ﺩﺍﺧﻞ ﮔﻮﺩﺍﻝ ﺩﻭﻡ ﺩﺭﺍﺯ ﮐﺸﯿﺪ ﻭ ﺑﻪ ﺣﺎﻟﺖ ﺧﻮﺍﺑﯿﺪﻩ ماﻧﺪ، يك ﭼﻨﺪ ﺩﻗﯿﻘﻪ ﺻﺒﺮ ﮐﺮﺩﻧﺪ ﻭ ﺩﯾﺪﻧﺪ ﺧﺒﺮﯼ ﻧﯿﺴﺖ ﻧﺰﺩﯾﮑﺶ ﺭﻓﺘﻨﺪ ﻭ ﭼﮏ ﮐﺮﺩﻥ ﺩﯾﺪﻥ ﮐﺎﻣﻼً ﻣﺮﺩﻩ .
 ﺟﺎﻟﺐ ﺍﯾﻦ ﺑﻮﺩ ﮐﻪ ﻻﺷﻪ ﺭﻭﺑﺎﻩ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻣﺮﮐﺰ ﺩﺍﻣﭙﺰﺷﮑﯽ ﺑﺮﺩند ﻭ ﮐﻠﯽ آﺯﻣﺎﯾﺶ ﮐﺮﺩﻥ ﺩﯾﺪﻥ ﺩﻗﯿﻘﺎً ﻋﮑﺴﻬﺎ ﻭ آﺯﻣﺎﯾﺸﺎﺕ نشاﻥ مى دهد ﺍﯾﻦ ﺣﯿﻮاﻥ ﺑﺮﺍﺛﺮ ﯾﮏ ﺷﻮﮎ ﻋﺼﺒﯽ ﺳﮑﺘﻪ ﮐﺮﺩﻩ ﻭ ﻣﺮﺩﻩ.
 ﻭ….
* ﺭﻭﺑﺎﻩ ﮐﻪ ﻧﻤﺎﺩ ﻣﮑﺮ ﻭ ﺣﯿﻠﻪ ﮔﺮﯼ ﺩﺭ ﺣﯿﻮﺍﻧﺎﺕ ﻫﺴﺖ ﻭﻗﺘﯽ ﺍﺣﺴﺎﺱ مى كند ﺻﺪﺍﻗﺘﺶ ﺑﯿﻦ ﺩﻭﺳﺘﺎﺵ ﺍﺯ ﺑﯿﻦ ﺭﻓﺘﻪ ﺳﮑﺘﻪ ﻣﯿﺰند ﻭ ﻣﯿﻤﯿﺮﻩ.
 ﺍﺯ ﺧﺠﺎﻟﺖ ﻣﯿﻤﯿﺮﻩ.
 ﻭ ﭼﻘﺪﺭ ﺑﻌﻀﯽ ﻫﺴﺘﻨﺪ كه ﻣﯿﺎيند ﺭﻭﺯﯼ ﻫﺰﺍﺭﺍﻥ ﺩﺭﻭﻍ ﺑﻪ ﺯباﻥ مى آورند ﺑﻌﺪ ﺟﺎلب اينكه ﺣﺘﯽ ﻭﻗﺘﯽ ﺩﺭﻭغ هاﺷﻮﻥ آﺷﮑﺎﺭ مى شود ﺭﺍﺳﺖ ﺭﺍﺳﺖ ﺭﺍﻩ ﻣﻴﺮوند ﻭ ﺍﺻﻼً ﻭ ﺍﺑﺪﺍً ﻫﻢ ﺧﻢ ﺑﻪ اﺑﺮﻭ نمى آورند ﻭ ﺍﺳﻔﻨﺎﮐﺘﺮ ﺍﯾﻨﮑﻪ  خودمان  را شیعه  مولا علی بدانیم غزا دار امام حسین (ع)
ﭼﻘﺪﺭ زشت است ﮐﻪ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺑﻪ ﺟﺎﯾﯽ ﺑﺮﺳﻪ ﮐﻪ ﺣﯿﻮﺍﻧﺎﺕ ﺍﺯﺵ ﺩﺭ ﮐﺮﺍﻣﺖ ﺍﺧﻼﻗﯽ ﭘﯿﺸﯽ ﺑﮕﯿﺮند.

* ﭼﻘﺪﺭ ﺍﯾﻦ ﻣﻄﻠﺐ ﻭ ﺍﯾﻦ ﺗﺤﻘﯿﻖ ﺟﺎﻟﺐ ﺑﻮﺩ.
ﺍﯾﻦ ﺁﺯﻣﺎﯾﺶ گرچه ﮐﻤﯽ ﺑﯿﺮﺣﻤﺎﻧﻪ ﺑﻮﺩ ﻭﻟﯽ ﻧﺘﯿﺠﻪ ﺑﺴﯿﺎﺭ ﺟﺎلبى ﺑﺮﺍﯼ ﻣﺎ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﻫﺎ ﺩﺍﺷﺖ...

  • 1

افسران - 34 سال پیش امام خمینی ره در چنین روزی چه گفت:

 

ناوشکن جماران پس از آتش سنگین بر روی دزدان دریایی آنها را وادار به عقب نشینی کرد و نفتکش ایرانی را نجات داد.

دریادار سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش در این زمینه گفت: بامداد امروز هفت فروند قایق دزدان دریایی قصد حمله به نفتکش ایرانی را داشتند که با درخواست کمک فوری نفتکش، ناوشکن جماران بلافاصله خود را به محدوده حمله دزدان دریایی رسانده و پس از آتش سنگین بر روی دزدان دریایی آنها را وادار به عقب نشینی کردند.

سیاری افزود: ناو گروه سی و ششم نیروی دریایی متشکل از ناوشکن جماران و ناو پشتیبانی رزمی بوشهر از اواخر شهریور ماموریت خود در آبهای‌ آزاد و بین المللی را با هدف تامین امنیت خطوط مواصلاتی کشتی های تجاری و به نمایش گذاشتن اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی شروع کرده است.

 

امیر سرتیپ حیدری، جانشین فرمانده نزاجا با بیان اینکه گروه‌های تروریستی جرثومه‌های فساد و دست‌نشانده قدرت‌های بزرگ هستند و همواره در راستای منافع آنان گام برمی‌دارند، تصریح کرد: امیدواریم محافل بین‌المللی با آگاهی یافتن از ماهیت اینها به این نتیجه برسند که باید با اینگونه تفکرات متحجرانه مقابله کنند.

سرتیپ حیدری در خصوص رزمایش مشترک محرم ارتش نیز گفت: در این رزمایش به تمامی اهداف از پیش تعیین شده خود رسیدیم و طی آن تسلیحات جدیدی را مورد آزمون عملیاتی قرار دادیم.

وی همچنین از به‌کارگیری «ربات پدافندی» در رزمایش مشترک محرم خبر داد و افزود: این سامانه پیش از این مورد آزمایش عملیاتی قرار گرفته بود؛ اما برای نخستین بار در رزمایش اخیر در یک فضای متفاوت مورد استفاده قرار گرفت.

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش همچنین به استفاده نزاجا از پهپادهای تهاجمی و انواع موشک‌های ضد زره در این رزمایش اشاره کرد.

 

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: خزر بزرگ‌ترین دریاچه جهان است و جایگاه ویژه‌ای در دنیا دارد.

امیر دریادار حبیب‌الله سیاری با اشاره به سفر ناوگروه ارتش جمهوری اسلامی ایران به بندر آستراخان روسیه در دریای خزر اظهار کرد: خزر بزرگ‌ترین دریاچه جهان است و جایگاه ویژه‌ای در دنیا دارد.

وی به منافع و منابع متعدد کشورهای همسایه در دریای خزر اشاره کرد و افزود: جمهوی اسلامی ایران منابع و منافعی در دریای خزر دارد و باید اقتدار خود در این دریا را حفظ کند.

سیاری دریای خزر برای جمهوری اسلامی ایران را حائز اهمیت خواند و بیان کرد: دریای خزر برای دیگر کشورهای همسایه دارای اهمیت است و باید بتوانیم از منابع این دریا برای پیشرفت دریامحور کشور استفاده کنیم.

 

 

ناوگروه صلح و دوستی نیروی دریایی ارتش صبح امروز در بندر آستاراخان کشور روسیه پهلو گرفت.

به گزارش روابط عمومی نیروی دریایی ارتش، ناوگروه صلح و دوستی نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران متشکل از ناوشکن دماوند و ناوهای موشک انداز پیکان و جوشن صبح امروز وارد بندر آستاراخان کشور روسیه شد.

این ناوگروه با هدف صلح و دوستی و به منظور تحکیم ارتباطات در زمینه حفظ امنیت دریای خزر و توسعه تعاملات دریایی و روابط فرهنگی پس از سه روز دریانوردی در کشور روسیه پهلو گرفت.

دیدار با فرماندهان ناوگان نیروی دریایی روسیه در دریای خزر و برگزاری مسابقات دوستانه ورزشی از جمله برنامه های پیش بینی شده در طول حضور ناوگروه کشورمان در بندر آستاراخان روسیه است.

این نخستین مأموریت ناوشکن دماوند به بنادر کشورهای خارجی و دومین سفر ناوگروه های کشورمان به روسیه است. پیش از این و در تیرماه سال 1392 ناوگروه نیروی دریایی ارتش برای نخستین بار عازم کشور روسیه شده بود.

بندر باکو کشور آذربایجان مقصد بعدی ناوگروه صلح و دوستی کشورمان در دریای خزر است.

 

روابط عمومی ارتش با بیان اینکه در محرم سالجاری نیز مانند سال های گذشته، کلیه یکان های ارتش سیاهپوش عاشورای حسینی هستند، اعلام کرد: هم اکنون 569 باب مکان مذهبی اعم از مسجد، نمازخانه، حسینیه، مهدیه و زینبیه در شهرک های مسکونی و یکان های ارتش جمهوری اسلامی ایران با برگزاری مراسم عزاداری، پذیرای سوگواران سرور و سالار شهیدان، امام حسین (ع) می باشند.

روابط عمومی ارتش در این زمینه ضمن اشاره به فعالیت های تبلیغی مذهبی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و ادارات تابعه در ایام محرم، افزود: در ماه محرم سالجاری تعداد 200 مُبلغ برادر و خواهر به یکان های ارتش اعم از مناطق مرزی غرب و جنوب، مراکز آموزشی، فرهنگی و .... اعزام شده اند. همچنین این تعداد مُبلغ اعزامی از حوزه علمیه قم، علاوه بر بیش از 500 روحانی شاغل و مدعو هستند که در طول سال به امر تبلیغ در یکان های ارتش اشتغال دارند.

ضمناً بیش از 200 باب تکیه نیز در سطح کوی های سازمانی ارتش در کنار دیگر اماکن مذهبی موجود در این کوی ها، به عنوان خیمه های حسینی، شکوه بیشتری به محافل عاشورایی و برافراشته شدن پرچم نهضت اباعبدالله الحسین (ع) بخشیده و دستجات پر شور عزاداری سالار شهیدان بویژه جوانان و نوجوانان را در برگرفته است.