دانشگاه فرماندهی و ستاد بالاترین مرجع تاکتیکی و عملیاتی ارتش است

فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش در حاشیه مراسم افتتاحیه دوره جدید دافوس در جمع خبرنگاران گفت: این دانشگاه بالاترین مرجع تاکتیکی و عملیاتی ارتش جمهوری اسلامی ایران است و علاوه بر موارد کلی؛ در سطح تاکتیک و عملیات، شناخت راهبردهای دفاعی را هم به دانشجویان اموزش می دهد. به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ دکتر حسین ولی وند زمانی با اشاره به شروع دوره مقطع کارشناسی ارشد مدیریت دفاعی این دانشگاه گفت: ما در دافوس، گرایش های مختلفی از شاخه زمینی، پدافند هوایی، هوایی، دریایی و پشتیبانی خدمات رزمی را به دانشجویان ارتش، ستاد کل نیروهای مسلح، سپاه پاسداران و نیروی انتظامی و کشورهای دوست و هم پیمان آموزش می دهیم. وی در ادامه گفت: در این دانشگاه، موارد کلی در سطح تاکتیک، عملیات و حتی شناخت راهبردهای دفاعی را به دانشجویان می آموزیم تا بینش کلی دانشجویان ارتقا پیدا کند و پس از پایان این دوره، آمادگی پذیرش مسئولیت در رده های میانی و بالای ارتش را داشته باشند. سرتیپ دوم ولی وند به استقبال کشورهای دوست وهم پیمان جهت افزایش سهمیه حضور در این دانشگاه نیز اشاره و تصریح کرد: از آنجا که این دانشگاه از استادان خوبی برخوردار است، کشورهای دوست و هم پیمان نسبت به گذشته تقاضای افزایش سهمیه حضور در دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران را دارند. وی در پایان گفت: دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش آمادگی دارد با آموزش زبان فارسی، زمینه پذیرش دانشجویان میهمان و هم پیمان را فراهم بیاورد.

معاون هماهنگ کننده ارتش در مراسم افتتاحیه دوره های  27 و 11 دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش (دافوس)؛ این دانشگاه را نقطه آغازین ورود به تصمیمات راهبردی حوزه دفاعی دانست.

به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، امیر سرتیپ دکتر محمد حسین دادرس، معاون هماهنگ کننده ارتش در ابتدای سخنان خود، ضمن تبریک هفته دولت به دولتمردان جمهوری اسلامی ایران خطاب به دانشجویان دافوس ارتش اظهار داشت: فرماندهی معظم کل قوا همواره بصیرت و نفوذ را به عنوان دو دغدغه مهم  و اساسی کشور و جهان اسلام بیان می کنند.

وی ادامه داد: اگر به این دو مقوله درست توجه شود جایگاه رفیعی برای امنیت کشور و منطقه لحاظ خواهد شد.

سرتیپ دادرس با اشاره به ذکر حدیثی از امام باقر(ع) که پایه های دین اسلام را نماز،روزه، زکات، حج و ولایت می داند، تصریح کرد: ولایت اصلی ترین رکن به شمار می آید و بایستی با بصیرت و حرکت در این مسیر، راه هرگونه نفوذ را بر علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ببندیم.

معاون هماهنگ کننده ارتش همچنین با اشاره به این موضوع که بسیاری از کشورها فکر می کنند که در سایه قدرت کشورهای بزرگ می توانند قدرت خود را افزایش دهند، خاطر نشان کرد: آنها با این کار نه تنها نفی استقلال خود را رقم زده بلکه موجبات نا امنی در منطقه را نیز فراهم می کنند.

وی راه برون رفت از این موضوع را داشتن بصیرت برشمرد و گفت: اگر بصیرت وجود داشته باشد نفوذی اتفاق نخواهد افتاد.

گفتنی است، در ابتدای این مراسم امیر سرتیپ دوم ولیوند، فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش گزارشی از روند جذب دانشجویان جدیدالورود ارائه داد و گفت: در طول دوران برگزاری دافوس این دوره جوانترین دوره به شمار می آید که این نوید یک دوره خوب و با نشاط را خواهد داد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمانده معظم کل قوا ظهر امروز (یکشنبه) در دیدار فرماندهان و مسئولان قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (صلی‌الله‌علیه‌وآله) ارتش جمهوری اسلامی ایران، با تأکید بر اهمیت پدافند به‌عنوان «خط مقدم مقابله با هر گونه تهاجم»، جبهه‌ی مقابل جمهوری اسلامی را جبهه‌ای «خبیث، خدعه‌گر و مخالف استقلال ملت» خواندند و خاطرنشان کردند: در مقابل این دشمن که به‌دنبال تضعیف توان دفاعی کشور است، باید آمادگی‌های نیروهای مسلح آن‌چنان افزایش یابد که دشمن حتی به خود اجازه‌ی فکر کردن درباره‌ی تجاوز را ندهد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، «عزم، اراده و توانایی نیروی انسانی» را عاملی مهم در برطرف کردن موانع و ضعف‌ها برشمردند و افزودند: قرارگاه پدافند جزء خطوط مقدم و اصلی است و باید با قدر دانستنِ این موقعیت مهم، و با نشان دادن عزم، اراده و قاطعیت، عزم دشمن را در تهاجم تضعیف کنید.

 

فرمانده دانشگاه افسری امام علی(ع) نیروی زمینی ارتش در جمع دانشجویان منتخب دانشگاه های افسری ارتش گفت: ترکیب نیروهای مسلح عامل بازدارنده تهدیدات دشمنان است.

فرمانده دانشگاه افسری امام علی(ع) نیروی زمینی ارتش در جمع دانشجویان دوره رزم مقدماتی دانشگاه های افسری ارتش گفت: خدمت در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تحت رهبری نایب برحق امام زمان(عج) افتخاری بزرگ برای کارکنان ارتش است.

وی در ادامه گفت: ترکیب نیروهای مسلح در کشور جمهوری اسلامی ایران یکی از بارزترین دلایلی است که تاکنون دشمنان ایران اسلامی نتوانستند به اهداف خود دست یابند و این ترکیب برگرفته از اندیشه دفاعی امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) است.

فرمانده دانشگاه افسری امام علی (ع) مولفه های اندیشه دفاعی فرمانده کل قوا را در سه محور ارزش محوری، انسان محوری و توان محوری تقسیم بندی کرد و اظهار داشت: در هیج جای دنیا فرمانده نیروهای مسلح با این همه سوابق روشن و ویژگی های منحصر به فرد وجود ندارد و علی رغم وجود دشمنان زیاد با تدابیری که توسط مقام معظم رهبری اتخاذ شده و با توکل به خداوند و هوشیاری نیروهای مسلح، دشمن نتوانسته به اهداف شوم خودش برسد.

وی در ادامه با بیان اینکه فرماندهی دینی از شاخصه های ممتاز نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران می باشد، افزود: در این کشور انجام وظایف در نیروهای مسلح تحت رهبری ولی فقیه یک فریضه دینی و شرعی است.

افسران - {{ این لینک به عنوان پُست آخر،}} یَا حَبِیبَ مَنْ لا حَبِیبَ لَهُ، یَا شَفِیقَ مَنْ لا شَفِیقَ لَهُ، یَا رَفِیقَ مَنْ لا رَفِیقَ لَهُ، یَا أَنِیسَ مَن

 

سومین دوره جشنواره مالک اشتر به منظور تقدیر از فرماندهان و مسئولان موفق، در دانشگاه افسری امام علی(ع) نیروی زمینی ارتش برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران به نقل از نیروی زمینی، سومین دوره جشنواره مالک اشتر به منظور تقدیر از فرماندهان و مسئولان موفق، صبح امروز چهارشنبه در سالن جوانشیر دانشگاه افسری امام علی (ع) نیروی زمینی ارتش برگزار شد.

فرمانده دانشگاه افسری امام علی (ع) در این مراسم  طی سخنانی گفت: بحث اشراف یک عنایتی است از طرف فرماندهی معظم کل قوا که ما متوجه مسئولیت هایمان باشیم.

سرتیپ دوم فولادی با اشاره به بندهایی از آئین نامه انضباطی به عنوان رساله عملی همه ی نظامیان افزود: مسئولیت، فقط برای فرماندهان نیست و تک تک کارکنان پایور نیز مسئولیت هایی دارند.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری ؛اخلاص و انجام کار برای خدا ، اخلاق مداری و اقدام و عمل جهادی را محورهای اساسی در بحث اشراف برشمرد.  و در خاتمه از زحمات کلیه فرماندهان و کارکنان دانشگاه به ویژه در برگزاری اردوگاه های تابستانی تقدیر و تشکر کرد.

درپایان این جشنواره از فرماندهان و مسئولان برتر در حوزه اشراف تقدیر به عمل آمد.

نمایشگاه راهیان نور پدافند هوایی جهت بازدید زائرین مناطق جنگی غرب کشور در کرمانشاه افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران به نقل از قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص)؛ در این نمایشگاه سامانه ها و تجهیزات راداری، موشکی و توپخانه ای پدافند هوایی به نمایش در آمده است و زائران مناطق دفاع مقدس ضمن بازدید از این نمایشگاه با عملیات های پدافند هوایی در دوران دفاع مقدس از زبان راویان حاضر در نمایشگاه آشنا خواهند شد.

سومین همایش روحانیون مقیم مرکز ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح امروز در ستاد نیروی زمینی آجابرگزارشد.

به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران به نقل از نیروی زمینی،این همایش با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی آل هاشم، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و امیر سرتیپ پوردستان فرمانده نیروی زمینی آجا و جمعی از مسئولان حوزه بهداشت و درمان ارتش و روحانیون شاغل مقیم مرکز در ستاد نیروی زمینی ارتش برگزار شد.

فرماندهی بهداشت،درمان و آموزش پزشکی ارتش طی سخنانی در این همایش ضمن تبریک روز پزشک، گفت: پزشکی حرفه ای مقدس ، با برکت و ارزشمندی است.

 سرتیپ لشکری در ادامه به تشریح شخصیت دانشمند بزرگ علم طب ابوعلی سینا، پرداخت و گفت: ابوعلی سینا شخصیتی بود که صاحب علم ، هنر و به عنوان فیلسوف، طبیب، جراح و به طور کلی نابغه و حکیم زمان خودش بود. فرهیخته  بزرگی که در 57 سال عمرش برکات زیادی را برای جامعه پزشکی و آیندگان داشت. نشر 540 کتاب نتیجه تحقیقات و تلاش های او است که مهمترین آن کتاب قانون می باشد که جامعه پزشکی از آن بهره برده و در بیشتر دانشگاه های معتبر اروپایی تدریس می شود.

سر تیپ دوم لشکری به اهمیت کار پزشکی پرداخت و اظهار داشت: پزشکان باید امین و درستکار باشند و این ماموریت خطیر حفظ سلامتی را به نحو احسن، با بزرگی، احترام، روی گشاده و مهربانی انجام دهند و بدانند که اجر کار خوب نزد خدا محفوظ است.

وی در ادامه سخنانش گفت: یکی از حلقه های بسیار محکم و مهم اتصال و ارتباط نیروهای مسلح با مردم، بهداشت و درمان است که این ارتباط از طریق بیمارستان ها و درمانگاه ها ایجاد می شود و بسیار موثر است.

رییس اداره بهداشت و درمان ارتش در پایان افزود: در حیطه بهداشت و پیشگیری هر چه بیشتر از سوی دولت و سازمان های مرتبط هزینه شود، چون که حفظ جان و سلامتی مردم در آن تامین می شود بیشتر از هزینه، یک سرمایه گذاری است.