قدرت آتش ویرانگر نیروهای مسلح ایران

با فرض براینکه رژیم صهیونیستی یک روز بخواهد اقدام نظامی انجام دهد؛ موشک های ایرانی اثری از شهرهای مهم سرزمین های اشغالی باقی نخواهند گذاشت.

قدرت آتش ویرانگر نیروهای مسلح ایران/موشک های بالستیک چگونه

سایه شهاب1 بر سر گنبدآهنین/ وحشت رژیم صهیونیستی از موشک‌های ایرانی+ تصاویر

بعد از جنگ، ايران به آزمايش موشک هايی با سوخت مايع روی آورد و از جمله موشک SCUD-B كه به وسيله مهندسی معكوس ساخته شده بود. نمونه بومی موشک اسكاد-بی به نام شهاب-1 شناخته می شد كه دوباره طراحی و ساخته شده بود.

 

ترامپ شکر زیادی خورده است
 
شهیدان موشکی قدرت بازدارندگی کشور را افزایش دادند/ ترامپ در دوران تبلیغات حرف‌های گنده‌تر از دهانش می‌زد
 
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح: 
 آن فرد جدیدی که این روزها به صحنه قدرت آمده در دوره تبلیغات حرفای بزرگتر از دهانش میزد که اگر من بودم در برابر دستگیری ملوانان در خلیج فارس چنین می کردم و چنان می کردم! شکر زیادی خورده است.
  بگذار از راه برسی بعد از فرماندهان نیروی دریایی‌ات بپرس که ملوانانش در زمان دستگیری روی قایق‌ها چه کار کردند؟
  تهدید ایران در تنگه هرمز تنها یک شوخی است.
 در سال‌های گذشته ایران در حلب برای سوریه صنعت موشکی ایجاد و موشک تولید کرد که در جنگ ٣٣ روزه علیه اسرائیل به کار رفت.
  ملت شاید نداند در پنج سال گذشته کارهای بسیار عظیمی در شمال غرب کشور انجام شده و شاهد درگیری با دشمنان بوده‌ایم.

افسران - حجاب از دیدگاه رهبری

افسران - شرافت!

افسران - "#ســـلام_مـــ ولای_مــظلــ

السَّلامُ عَلَیْکَ یـا اَباعَبْدِاللَّهِ وَ عـــَلَی الاَْرْواح
ِالَّتی حــــَلَّتْ بِفِناَّئِکَ عَـــلَیْکَ مِنّی سَلامُ اللَّه
ِاَبَداً ما بَقیتُ وَ بَقِیَ اللَّیْلُ وَ النَّهارُ وَ لاجـَعَلَه
ُاللَّهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِــنّی لِزِیارَتِکُمْ اَلــسَّلامُ عَلَی
الْحـــُسَیْنِ وَ عَلی عــَلِیِّ بْنِ الْحُسَیْنِ وَ عَلی
اَوْلادِ الْحُسَیْنِ وَ عــَلی اَصــْحابِ الْحــُسَیْن

افسران - توصیف یک نویسنده مسیحی درباره امام حسین علیه‌السلام

  • 1

آیین اختتامیه سی‌وششمین دوره مسابقات قرآنی قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) ارتش صبح امروز با حضور امیرسرتیپ فرزاد اسماعیلی، فرمانده این قرارگاه در مشهد برگزارشد.

امیرسرتیپ فرزاد اسماعیلی، فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) درآیین اختتامیه سی‌وششمین دوره مسابقات قرآن قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) در مشهد ضمن اشاره به اولویت داشتن امور قرآنی در هر مجموعه‌ای، گفت: در نظر داریم، تشویق‌های فعالان قرآنی در حوزه کاریشان را افزایش دهیم و کاستی‌های موجود در این رابطه را با هماهنگی هر چه بیشتر برطرف کنیم.

وی با اشاره به مهم بودن تحرکات دشمن در زمینه فرهنگی، افزود: تهاجم فرهنگی، حمله‌ای نامحسوس علیه کشور ماست که در ظاهر مانند جنگ سخت، خونریزی و جنایت به بار نمی‌آورد اما آسیب‌های آن بسیار بیشتر از جنگ سخت است لذا در این زمینه فعالیت های قرآنی بسیار کمک‌کننده خواهد بود.

امیر اسماعیلی با بیان اینکه استکبار جهانی به تزریق فرهنگ‌های غلط از طریق جنگ نرم می پردازد، افزود: ارائه محصولات فرهنگی مخرب توسط دشمنان اسلام سبب زوال ارزش‌ها و سنت‌ها ی درست جوامع می‌شود و ناامیدی را در سطح جوامع بشری گسترش می‌دهد.

وی در پایان گفت: خادمان قرآنی را سرباز واقعی عرصه فرهنگی دانست.

افسران - امام خامنه ای:

  • 1

عملیات آفندی و پدافندی شمال آبادان- ۸و ۱۳۵۹/۰۸/۰۹

در تاریخ 19 مهرماه 1359 نیروهای عراقی توانستند بر روی رودخانه کارون در حوالی روستای مارد در خاک جمهوری اسلامی ایران یک دستگاه پل شناور را نصب و در حالی که نبرد تن به تن در خرمشهر ادامه داشت، به‌طرف جاده آبادان، اهواز پیشروی کرده و پس از عبور از جاده جهت قطع محور آبادان ماهشهر اقدام کنند. با مقاومت سرسختانه نیروهای محدود ایرانی، دشمن بعد از تصرف سه‌راهی ماهشهر آبادان به‌طرف رودخانه بهمنشیر متمایل شد و در تاریخ 9/8/59 سعی کرد با عبور از رودخانه محاصره آبادان را کامل کند. ولی باز هم ازجان‌گذشتگی نیروهای مردمی همراه یگان‌هایی از لشکر 77 نیروی زمینی ارتش ایران باعث شد سر پل تصرفی از دشمن باز پس گرفته شود؛ دشمن مجبور به عقب‌نشینی شد و هرگز نتوانست محاصره آبادان را کامل کند. جهت ایجاد سهولت دسترسی زمینی به آبادان لازم بود تا در اولین گام، جاده ماهشهر- آبادان از دست دشمن خارج شود. از این رو، قرارگاه اروند که در این زمان مسئولیت منطقه را به عهده داشت، طرح عملیات «شمال آبادان» را در تاریخ 8/8/1359 برای اجرا به یکان‌های محدود خودی ابلاغ کرد.

 

  • 1

سردار شیرازی رئیس دفتر فرماندهی معظم کل قوا با کارکنان و دانشجویان دانشگاه افسری امام علی (ع) نیروی زمینی ارتش دیدار کرد.

به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران به نقل از نیروی زمینی در این دیدار که فرمانده نیروی زمینی و جمعی از فرماندهان و مسئولین دانشگاه حضور داشتند، حاضرین پس از ادای احترام به مقام شامخ شهدای گمنام در مسجد امام علی (ع) حضور یافتند.

 رئیس دفتر فرماندهی معظم کل قوا در جمع دانشجویان دانشگاه افسری امام علی(ع) نزاجا گفت: نیروهای مسلح در دنیا برابر فرمایش مقام معظم رهبری (مدظه العالی) به سه دسته تقسیم می شوند. 1- نیروی تشریفاتی و تزیینی که برای حفظ موقعیت هیات حاکمه می باشد. 2- نیروی مسلح کارامد و فعال که جز اقدامات عملیاتی و نظامی چیز دیگری را رعایت نمی کند .3- نیروی مسلحی که علاوه بر جنبه نظامی ، انگیزه معنوی و استقلال سیاسی هم دارد که آن فقط در جمهوری اسلامی ایران وجود دارد.

رئیس دفتر فرماندهی معظم کل قوا با اشاره به تحرکات دشمنان و توصیه های رهبر فرزانه انقلاب تاکید کرد: باید همواره نقشه ها و تهدیدات دشمنان را بشناسیم و براساس آن خودمان را آماده کنیم.

  • 5

 

در آستانه فرارسیدن ایام اربعین سرور و سالار شهیدان، حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) موکب رهپویان ولایت ستاد ارتش به منظور خدمت رسانی به زائرین حسینی به مرز مهران اعزام شدند.

به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، صبح امروز 50 نفر از کارکنان ستاد ارتش در قالب موکب رهپویان ولایت به منظور خدمت رسانی به زائرین حسینی در ایام اربعین به مرز مهران اعزام شدند.

گفتنی است موکب رهپویان ولایت ستاد ارتش خدماتی از قبیل برپایی ایستگاه صلواتی جهت پذیرایی،اسکان و استراحت زائرین،احداث بیمارستان صحرایی جهت انجام خدمات بهداشتی درمانی را تا پایان بازگشت زائرین به میهن اسلامی ارائه می نمایند.

 

 

زمان آزمون داوطلبین استخدام در نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از 14/9/95 به روز یکشنبه مورخه 02/9/95 تغییر یافت.

به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، برابر اعلام نیروی هوایی آجا زمان آزمون استخدام این نیروی ساعت 07:30 صبح روز یکشنبه مورخه 02/9/95 اعلام شد.

گفتنی است محل آزمون با توجه به محل ثبت نام داوطلبین( در شهرهای تهران، شیراز، کرمان، دزفول، تبریز، اصفهان، همدان، مشهد و کرمانشاه) تعیین خواهد گردید.

 

  • 1

سرلشکر عطاءالله صالحی با حضور در پایگاه شکاری وحدتی نیروی هوایی از قسمت های مختلف این پایگاه بازدید کرد.


به گزارش روابط عمومی ارتش به نقل از نهاجا، در این بازدید سرلشکر عطاءالله صالحی، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور در قسمت های آموزشی، عملیاتی و بازآماد، توان رزمی و عملیاتی پایگاه شکاری وحدتی را مورد ارزیابی قرار داد و بر افزایش روز افزون توان عملیاتی و بهره گیری از آخرین آموزش ها و تجهیزات تأکید کرد.
امیر سرلشکر صالحی همچنین با حضور در جمع کارکنان پایور این پایگاه با آنان دیدار نمود.
وی در ادامه با حضور در قرارگاه آموزشی سربازان پایگاه شکاری وحدتی ضمن بازدید از قسمت های مختلف، با سربازان این قرارگاه به صورت چهره به چهره دیدار کرد.
 

  • 1
 

  امیر سرتیپ بازنشته جوادیان از پیشکسوتان دفاع مقدس بعداز ظهر امروز جمعه همزمان با افتتاح بیست و دومین دوره نمایشگاه مطبوعات در تهران از غرفه صف و سرباز ارتش مستقر در این نمایشگاه بازدید کرد.

به گزارش روابط عومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، امیر سرتیپ جوادیان در این بازدید در گفتگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی ارتش، ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای انقلاب و جنگ تحمیلی به ویژه جانبازان سرافراز میهن اسلامی به تشریح ضرورت بیان خاطره های دوران ارزشمند دفاع مقدس برای نسل امروز به خصوص نسل جوان اشاره و دراین باره اظهار داشت: فرهنگ ارزشمند دفاع مقدس  می توانند جامعه را آسیب های جدی تهاجم فرهنگی دشمنان مصون نگاه دارد و پیشکسوتان دفاع مقدس در این حوزه می توانند نقش مهم و گذاری داشته باشند.
سرتیپ جوادیان در  ادامه با بیان این که پیشکسوتان دفاع مقدس در واقع تاریخ شفاهی آن دوران ارزشمند هستند تاکید کرد: بی تردید پیشکسوتان با بیان تاریخ شفاهی آن دوران می توانید زوایای مهم و گاها مبهم تاریخ به ویژه تاریخ ۸ سال دفاع مقدس را برای جامعه و جوانان روشن کنند.
وی در ادامه با بیان این که شرکت کنندگان در این تاریخ شفاهی که همانا پیشکسوتان حاضر در بطن حوادث بوده اند،شاهدان اصلی و حقیقی این وقایع هستند تصریح کرد: پیشکسوتان دفاع مقدس که به اسناد و اطلاعات واقعی ،عینی و فراتر از مکتوبات آن دوران دسترسی دارند می توانند با بیان خاطرات تلخ و شیرین از صحنه ها حوادث را بصورت مستند و با ذکر بدیهیات، تاریخ، مناطق، یگان ها و نفرات عمل کننده و البته با لحن گفتاری مناسب در جامعه به ویژه بر جوانان بیان کرده و تاثیر گذار باشند.
گفتنی است غرفه مجلات صف و سرباز ارتش در مصلای بزرگ امام خمینی(ره)، ورودی هیجده، سالن اصلی، راهرو یک، غرفه 207 آماده بازدید عموم می باشد

افسران - ✔ اینجـا بــه کـوری چشـم {ایـالت عیش} ، {ولایـت عشـق} است...

افسران -  رهبر معظم: سفارش من به جوانها این است که با چشم باز نگاه کنید هر حرفی را از هر گوینده‌ای نپذیرید. حرف امام را حجّت بدانید؛ نگاه کنید ببینید امام چه می گفت.

 

دفاع باید جایگاهی هم سطح با نیت و حجم تهدیدهای دشمنان داشته باشد

جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: دفاع و برنامه‌ریزی برای دفاع باید جایگاهی هم سطح با نیت و حجم تهدیدهای دشمنان و تنوع آن باشد.
به گزارش روابط عمومی ارتش، وی که در سومین همایش دفاع جامع پدافند عامل و غیر عامل سخن می گفت در ادامه اظهار داشت: امروز ما با یک یا چند نوع تهدبد مواجه نیستیم بلکه با طیف وسیعی از تهدیدهای شناخته شده و ناشناخته مواجه هستیم لذا باید در برابر تمام این تهدیدها هوشیاری لازم را داشته باشیم.
 امیر سرتیپ دکتر موسوی افزود: تهدید، یک بُعد یا یک جبهه و شدت و هدف ندارد اگر چه هدف اصلی دشمنان ساقط کردن نظام جمهوری اسلامی ایران است اما اهداف متعدد و به ظاهر متفاوت و متناقض را در طیف تهدیدها مشاهده می‌کنیم.
 جانشین رئیس ستادکل نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: اشاعه و توسعه‌ پدافند غیرعامل با استفاده از همه ظرفیت‌ها وظیفه همگان است لذا می‌بایست از هشدار صرف عبور کرده و در حوزه تصمیم گیری وارد شویم.
 وی در پایان عنوان داشت: ایران متکی بر مردم و دفاع مردمی است لذا دشمن هم به دنبال شکستن همین اراده مردم است؛ براین اساس دشمن به سرکردگی آمریکا و رژیم کودک‌کُش صهیونیستی هر روز از زوایای مختلف وارد می‌شوند تا اراده ملی ملت را بشکنند اما بدانند که موفق نمی‌شوند.

در سومین روز از نخستین همایش مشترک وابستگان نظامی و نمایندگان دفاعی و انتظامی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به میزبانی ارتش که صبح امروز در مرکز همایش های کوثر سازمان عقیدتی سیاسی ارتش برگزار شد؛ سردار سرتیپ پاسدار حسین اشتری، فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران به ایراد سخنرانی پرداخت.
به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران،سردار اشتری در این مراسم با تقدیر از دست اندرکاران برگزاری همایش گفت: این نشست مشترک اقدام بسیار خوب، کارشناسی و بروزی بود که بدون تردید نتایج ارزشمندی را نیز به همراه خواهد داشت. وابستگان نظامی، نمایندگان جمهوری اسلامی ایران در کشورهای مختلف جهان هستند و به حمدالله با موقعیت ممتاز امنیتی و انتظامی که امروز کشورمان دارد این عزیزان می توانند توانمندی ها و ظرفیت های کشور را در سطح بین المللی انعکاس داده و همچنین از تجربیات و ظرفیت های کشورهایی که در آنها حضور دارند به نحو مطلوبی بهره برداری نمایند.

سردار سرتیپ پاسدار غلامرضا محرابی، از فرماندهان پیشکسوت دوران دفاع مقدس در جمع وابستگان نظامی و نمایندگان دفاعی و انتظامی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران گفت: وابستگان نظامی و نمایندگان دفاعی و انتظامی ایران اسلامی در توسعه دیپلماسی نظامی، ارتقای بازدارندگی و کاهش تهدیدات منطقه ای نقشی مهم و اثرگذار به عهده دارند.
به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، سردار محرابی در ادامه با اشاره به اهمیت راهبردی ماموریت های دفاتر وابستگی نظامی و نمایندگی های دفاعی و انتظامی جمهوری اسلامی ایران در کشورهای مختلف جهان افزود: با توجه به افزایش قدرت دفاعی کشورمان امروز به حمدالله دیپلماسی نظامی ایران اسلامی در کنار دیپلماسی سیاسی موفقیت های ارزشمندی بدست آورده و در جایگاه ممتازی قرار دارد.
وی همچنین با تاکید بر تدابیر نورانی و توصیه های فرماندهی معظم کل قوا به وابستگان نظامی جمهوری اسلامی ایران از جمله داشتن تحرک کاری و اخلاق و منش اسلامی، افزود: این توصیه های ارزشمند باید سرلوحه کلیه ماموریت های محوله به وابستگان نظامی و نمایندگان دفاعی و انتظامی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران قرار گیرد.

 

امیر سرتیپ ستاد دکتر محمدحسین دادرس، معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران در نخستین همایش مشترک وابستگان نظامی و نمایندگان دفاعی و انتظامی نیروهای مسلح گفت: وابستگان نظامی در اقتدار دستگاه دیپلماسی نقش مؤثری به عهده دارند و با توجه به شرایط حساس منطقه لازم است تحرک، اثرگذاری و هم افزایی بیشتری داشته باشند.
به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، سرتیپ دادرس در این همایش با تاکید بر ضرورت هوشیاری و داشتن ابتکار عمل در صحنه دیپلماسی نظامی، در خصوص محورهای راهبردی و رویکردهای اثربخش در حوزه کاهش تهدیدات منطقه ای و ارتقای توانمندی های دفاعی متناسب با سطوح مختلف تهدید مواردی را مطرح کرد.   
 گفتنی است، نخستین همایش مشترک وابستگان نظامی و نمایندگان دفاعی و انتظامی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به میزبانی ارتش با اهدافی از جمله  ایجاد درک مشترک نسبت به تدابیر و رهمودهای فرماندهی معظم کل قوا و سلسله مراتب فرماندهی، توسعه بینش نسبت به تحولات راهبردی اخیر در منطقه و جهان، آگاهی از آخرین مواضع رسمی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در زمینه های نظامی، دفاعی و دیپلماسی و ایجاد هم افزایی بیشتر بین وابستگان نظامی و نمایندگان دفاعی و انتظامی کشورمان به مدت سه روز و با حضور و سخنرانی شخصیت های عالی رتبه کشوری و لشکری در مرکز همایش های کوثر سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در حال برگزاری است.

دکتر محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان صبح امروز در جمع وابستگان نظامی و نمایندگان دفاعی و انتظامی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران با تکیه بر آرمان ها و گفتمان اصیل انقلاب اسلامی قدرت اول منطقه است.
به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، دکتر ظریف در دومین روز از نخستین همایش مشترک وابستگان نظامی و نمایندگی های دفاعی و انتظامی جمهوری اسلامی ایران طی سخنانی گفت: شرایط بین المللی، جمهوری اسلامی ایران را در موقعیت ممتازی قرار داده که با تکیه بر آرمان ها و گفتمان اصیل انقلاب اسلامی که قدرت اصلی نظام است، به عنوان قدرت اول منطقه بر تحولات اخیر در منطقه و جهان تاثیرگذاری غیرقابل انکاری دارد

حجت الاسلام والمسلمین دکتر سیدمحمود علوی، وزیر اطلاعات کشورمان در دومین روز از همایش مشترک وابستگان نظامی و نمایندگان دفاعی و انتظامی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران گفت: ارزشهای دینی و فرهنگ ایثار و شهادت مبنای اقتدار و سربلندی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در عرصه دیپلماسی است.
به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، دکتر علوی در این همایش با تاکید بر اهمیت ویژه دیپلماسی نظامی در معادلات بین المللی تصریح کرد: وابستگان نظامی و نمایندگان دفاعی و انتظامی جمهوری اسلامی ایران در راستای حفظ دستاوردها و منافع ملی و بهره برداری از فرصت های پیش رو و کاهش سطح تهدیدات منطقه ای علیه کشورمان نقش مهم و اثرگذاری به عهده دارند که لازم است با تلاش مضاعف و همدلی و هم افزایی لازم  این نقش را پویاتر سازند.
وی در ادامه با تاکید بر وجود هماهنگی و تعامل بسیار مناسب بین نهادهای امنیتی، نظامی، انتظامی و مسئولان سیاسی کشور در جهت ارتقای دیپلماسی فعال سیاسی و نظامی جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان؛ از برگزارکنندگان نخستین همایش مشترک وابستگان نظامی و نمایندگان دفاعی و انتظامی نیروهای مسلح تقدیر و تشکر کرد و افزود: این همایش حرکت ارزشمندی در مسیر همدلی و هم افزایی بیشتر بوده و امیدواریم نتایج پرباری به همراه داشته باشد.    
گفتنی است، نخستین همایش مشترک وابستگان نظامی و نمایندگان دفاعی و انتظامی نیروهای مسلح به میزبانی ارتش جمهوری اسلامی ایران به مدت سه روز و با حضور و سخنرانی شخصیت های عالی رتبه کشوری و لشکری در مرکز همایش های کوثر سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در حال برگزاری است

سردار سلامی در دومین روز از همایش وابستگان نظامی، دفاعی و انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: وابستگان نظامی نماینده نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور هستند و امر مهم انتقال پیام انقلاب اسلامی را در بُعد دفاعی و نظامی برعهده دارند.
به گزارش روابط عمومی ارتش، وی در ادامه افزود: قدرت های موثر در شکل گیری و مدیریت ژئوپلتیک جهان نقش تعیین کننده ای در تعیین مسیر تحولات جهان دارند و همانگونه که در جنگ جهانی اول این اتفاق افتاد امروز نیز این موضوع در منطقه ما در حال شکل گیری است.
سردار سلامی تصریح کرد: امروز ما در مسیر یک جنگ با نمایه جدید در منطقه غرب آسیا هستیم که نتیجه آن آینده شرکت کنندگان در آن را شکل خواهد داد. این جنگ که همراه با تحولات قوی و نیرومند ژئوپلتیکی خواهد بود ثبات و تعادل در جهان را بوجود خواهد آورد.
وی در ادامه گفت: امروز، هندسه قدرت در جهان در حال تغییر است و یک ضلع جدید در حال شکل گیری می باشد به نحوی که هرگونه مداخله و مشارکت در هر سطحی از مدیریت در این هندسه جدید، آینده قدرت را شکل می دهد لذا لازم است ما در شکل دادن به این هندسه نقش داشته باشیم.

ناوگروه 44 نیروی دریایی راهبردی ارتش، در تانزانیا پهلو گرفت

 ناوگروه 44 نیروی دریایی راهبردی ارتش متشکل از ناوشکن الوند و ناوپشتیبانی بوشهر که اواسط مهر ماه سال جاری راهی آب‌های آزاد در خلیج عدن و تنگه استراتژیک باب‌المندب شد، ضمن برقراری امنیت کشتی‌های تجاری و نفتکش کشورمان در محدوده‌های مورد تهدید دزدان دریایی، صبح امروز  در راستای تحکیم روابط دوستانه و ارتباطات دیپلماسی ما بین کشورهای جمهوری اسلامی ایران و تانزانیا و نیز توسعه تعاملات دریایی دو کشور، با هدف ابلاغ پیام صلح و دوستی در بندر دارالسلام پهلو گرفت.

افسران - ما هرچه داریم از اقتدار علیست...

افسران - اللهم عجل لولیک الفرج

افسران - امروز هم گذشت و نیامدی...

  • 1

وابستگان نظامی، دفاعی و انتظامی جمهوری اسلامی ایران با حضور در مرقد مطهر حضرت امام خمینی (ره) با آرمان های بنیانگذار انقلاب اسلامی تجدید میثاق کردند.

به گزارش روابط عمومی ارتش، همزمان با برگزاری اولین همایش مشترک وابستگان نظامی، دفاعی و انتظامی جمهوری اسلامی ایران و در آغازین روز از این همایش، 85 نفر از وابستگان نظامی جمهوری اسلامی ایران که در بیش از 50 کشور جهان به انجام مأموریت می پردازند، با حضور و نثار گل به مرقد مطهر حضرت امام خمینی (ره)؛ با آرمان های ایشان تجدید میثاق کردند.

شایان ذکر است اولین همایش مشترک وابستگان نظامی، دفاعی و انتظامی جمهوری اسلامی ایران از شنبه هشتم آبان ماه به مدت سه روز به میزبانی ارتش در مرکز همایش های کوثر سازمان عقیدتی سیاسی آجا برگزار می شود.

  • 2

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در جمع کارکنان اداره عقیدتی سیاسی قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) و خانواده های آنان دفاع مقدس را دژی مستحکم نامید که به هیچ وجه قابل تسخیر نیست.

به گزارش روابط عمومی ارتش، وی در ادامه سخنانش بر اهمیت و لزوم دقت نظر و توجه به اقدامات فرهنگی اشاره کرد و شاخص ترین و تأثیر گذارترین بُعد فعالیت عقیدتی سیاسی را بُعد فرهنگی دانست.

در ادامه این مراسم، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش به بررسی عملکرد اداره عقیدتی سیاسی قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) از بدو تشکیل پرداخت و افزود: اداره عقیدتی سیاسی قرارگاه پدافند هوایی علی رغم تازه تأسیس بودن به خوبی از عهده وظایف محوله خود همانند ادارات دیگر که حدود 36 سال از عمر تأسیس آنها می گذرد بر آمده است.

در پایان، حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با تأکید بر نقش موثر هر یک از فرماندهان و‌ کارکنان در عرصه فرهنگی٬ افزود: هر کدام از کارکنان باید یک عنصر فرهنگی موثر باشند و در جهت تربیت دینی و مذهبی کارکنان، خانواده ها و فرزندان خود اهتمام داشته و در جهت شناسایی نقاط تهدید و آسیب پذیر نگاهی بینا داشته باشند تا تهدیدها با تمهیدات لازم به فرصت تبدیل گردد.

  • 2

طی مراسمی که در مرقد مطهر حضرت امام خمینی (ره) برگزار خواهد شد، اولین همایش مشترک وابستگان نظامی، دفاعی و انتظامی جمهوری اسلامی ایران آغاز می شود.

به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، اولین همایش مشترک وابستگان نظامی، دفاعی و انتظامی جمهوری اسلامی ایران به میزبانی معاونت اطلاعات ارتش به مدت سه روز در مرکز همایش های کوثر سازمان عقیدتی سیاسی آجا و با حضور فرماندهان و مسئولین لشکری و کشوری برگزار می شود.

در این همایش، تعدادی از فرماندهان و مسئولین لشکری و کشوری به ایراد سخن خواهند پرداخت.

افسران - مملکت به خاطر این ریخت و پاش ها و اختلاس ها محتاج شده است!!

افسران - قایقی خواهم ساخت......

افسران - مختار نامه

افسران - .........

افسران - کدام تحقیر از این بالاتر که پدر خانواده ای به من نامه بنویسد دوماه است گوشت به خانه نبرده ام!؟

 
 
 
معیشت که نباشد دین و اخلاق هم نیست

رهبر انقلاب: کدام نقض کرامت انسانی بالاتر از این که پدر خانواده‌ای، در جامعه‌ای که در آن همه‌چیز هم هست، نتواند اوّلیات زندگی فرزندان خودش را تأمین کند؟! کدام تحقیر از این بالاتر؟!
صبح تا شب کار کند، آخرش به من یا به آن مسؤول دیگر نامه بنویسد که من دو ماه است به خانه‌ام گوشت نبرده‌ام!

وقتی کسانی در جامعه با استفاده از فرصتهای نامشروع توانسته‌اند برای خودشان آلاف و الوف و زندگیهای تجمّلی فراهم کنند، وقتی طبقاتی در جامعه هستند که برایشان پول خرج کردن هیچ اهمیتی ندارد، جمع کثیری از مردم که در بین آنها عناصر نظامی و کارمندان دولت و معلمان و روستاییان و مردم مناطق محروم و مناطق جنوب هستند، نتوانند نان و پنیر بچه‌هایشان را فراهم کنند، کدام شکستن شخصیّت و شرف انسانی از این بالاتر است؟!

بله، مسأله معیشت قطعاً در اولویّت اوّل است. معیشت که نبود، دین هم نیست؛ اخلاق هم نیست؛ حفظ عصمت و عفت هم نیست؛ امید هم نیست.۱۳۷۹/۰۳/۲۹
  • 3

دانشجویان دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش صبح امروز در راستای آموزش های میدانی و بررسی منطقه عملیات وارد پایگاه تفنگداران دریایی منجیل شدند.

به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران ناخدا یکم غلامرضا طحانی رییس ستاد دافوس در حاشیه اعزام دانشجویان به منطقه عملیاتی لوشان و منجیل به خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی آجا گفت در این دوره سعی می شود تا تلفیق آموزش های نظری، تجارب خدمتی، انتقال تجربه اساتید در محیط صحرا با چهار اقلیم دریا، دشت، جنگل و کوهستان به دانشجویان منتقل شود.

وی تاکید کرد: این آموزش ها به گونه ای خواهد بود که امکان طرح ریزی مشترک بین نیروهای سه گانه و قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء و همچنین سایر دانشجویان مهمان میسر شود.

فرمانده اردوگاه دانشجویان دافوس در ادامه اظهار داشت در نخستین روز از حضور دانشجویان در پایگاه دریایی منجیل توجیه عمومی و آشنایی منطقه توسط فرمانده پایگاه دریایی و آشنایی دانشجویان با مسایل اجتماعی، سیاسی و قومیتی توسط فرماندار رودبار صورت می پذیرد.

ناخدا طحانی در پایان گفت: دانشجویان در این دوره چهار روزه ، باایستگاه های میدانی در مناطق لوشان و سیاه پوش ، رودبار و رستم آباد و ارتفاعات آسمان سرا آشنا خواهند شد.

 

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور در اصفهان از خانواده شهیدستوانسوم محمد مردادی، یکی از شهدای مدافع حرم آجا در این شهر تجلیل و قدردانی نمود.

به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی آل هاشم صبح امروز با حضور در مرکز آموزش توپخانه اصفهان(مراتو) نیروی زمینی طی مراسمی که در سالن همایش های این مرکز و با حضور امیر سرتیپ جهادی، ارشد نظامی آجا و جمعی از روحانیون و مسئولین ارتش در اصفهان حضور داشتند از خانواده شهید ستوانسوم محمد مرادی، تجلیل کرد.

نماینده ولی فقیه در ارتش در این مراسم تکریم خانواده شهدا را با ارزش و مهم دانست و تآکید کرد: تجلیل از فداکاری و ایثارگری والدین معظم شهدا، همسران و فرزندان آنان باعث می شود تا یاد و خاطره شهدای سرافراز اسلام همواره زنده بماند.

گفتنی است شهید ستوان سوم محمد مرادی به منظور عملیات مستشاری از گروه ۲۲ توپخانه شهرضا برای یک مأموریت ۴۵ روزه به سوریه اعزام شد که سرانجام در آخرین ماموریت این رزمنده مدافع حریم اهل‌بیت به دست نیروهای تکفیری به فیض شهادت نائل آمد.

وی نخستین شهید ارتش در استان اصفهان بود، این شهید بزرگوار متولد ۲۹ شهریور ۱۳۵۹ است و دو فرزند به نام های علی اکبر و اباالفضل دارد.

 

به دنبال پایان یافتن رزمایش سه روزه " اقتدار هوایی فدائیان حریم ولایت " نیروی هوایی؛ امیر سرتیپ دوم ستاد شاهین تقی خانی، سخنگوی ارتش جمهوری اسلامی ایران از رسانه های کشور اعم از رسانه ملی، خبرگزاری ها و مطبوعات بدلیل پوشش مطلوب و اثربخش این رزمایش تقدیر و تشکر کرد.

به گزارش روابط عمومی ارتش، تقی خانی ضمن اظهار خدا قوت به رسانه های جمعی که توانمندی های سربازان غیور کشور در نیروی هوایی را به خوبی منعکس کردند، گفت: بدون شک ارائه و نمایش توانمندی های فرزندان غیور ملت در ارتش جمهوری اسلامی ایران در رزمایش های گوناگون مرهون احساس وظیفه و تلاش های موثر اصحاب رسانه می باشد که برخی با حضور خود در مناطق عملیاتی رزمایش و بعضی نیز از کیلومتر ها دورتر با احساس وظیفه دینی و ملی، توانمندی های دلاور مردان ارتش را منعکس کرده و نقش بسیار مهمی در نمایش گوشه هایی از قدرت دفاعی و بازدارندگی ارتش جمهوری اسلامی ایران با پیام صلح و دوستی به کشورهای دوست و مسلمان ایفا کردند.